Jeśli chcesz biegać,

Wtorek   22 Maj 2018   11:43:46

START Aktualności 2018 24 Maratona di Roma

Autor: Agnieszka Pawlik Wtorek,  24 Kwiecień 2018,  12:30 Odsłon: 191 Drukuj

Już od jakiegoś czasu grupa Nysa Biega upodobała sobie tzw. turystykę biegową, czyli łączenie biegania ze zwiedzaniem ciekawych zakątków świata. Były już wyjazdy do różnych miejsc, takich jak Miami, Barbados, Wiedeń, Ateny, Budapeszt, a teraz przyszła pora na Wieczne Miasto czyli Rzym.

4 kwietnia wieczorem ruszyliśmy na 3 auta do Wrocławia, natępnie parę minut po północy przesiedliśmy się na autobus do Berlina, skąd samolotem odlecieliśmy do Rzymu. Wylądowaliśmy wczesnym rankiem i na lotnisku już czekały na nas 2 busy, które odwiozły nas do miejsca noclegu, o którym warto nieco wspomnieć ponieważ to miejsce odrobine wyjątkowe. Otóż nocowaliśmy w Domu Polskim, ufundowanym przez Jana Pawła 2 i w tymże domu znajduje się, oprócz części noclegowej, także muzeum pontyfikatu naszego wybitnego Papieża. Warto obejrzeć.

Pierwsze kilka dni spędziliśmy na odebraniu biegowych pakietów (świetne plecaki, w których oddawało się rzeczy do depozytu i koszulki z New Balance) i zwiedzaniu Rzymu, a nawet wybraliśmy się nad morze, aby nieco poplażować, ponieważ z centrum Rzymu kursuje specjalna linia kolejki naziemnej, która w 25 minut dowozi prawie na samą plażę.

W dniu maratonu wstaliśmy wcześnie i na miejscu byliśmy już godzinę przed startem, aby oddać rzeczy do depozytu i ustawić się w swojej strefie startowej w najbliższym sąsiedztwie słynnego Colosseum. Trzeba przyznać, że organizacja była wzorowa i wszystko przebiegało bardzo sprawnie, mimo wielu tysięcy uczestników.

Strzał startera o 8:40 rozpoczął biegowe zwiedzanie Rzymu. Pogoda była idealna, a trasa poprowadzona przez ścisłe centrum, tuż obok najważniejszych atrakcji turystycznych. Na 18-tym km mijaliśmy Watykan, gdzie na placu Św. Piotra Papież Franciszek akurat odprawiał mszę. Nie na każdym maratonie zdarza się taka atrakcja :D

Punkty odżywiania co 5 km bardzo bogato zaopatrzone w wodę, izotonik, a od 15km także w pyszne, czerwone pomarańcze, jabłka, banany i ciastka. Pomiędzy punktami odżywczymi znajdowały się stacje chłodzenia, na których do pojemników z wodą wolontariusze wrzucali setki gąbek, którymi biegacze się chłodzili, a potem, jak kubeczki, wyrzucali na ziemię. Bieganie po gąbkach było ciekawym doświadczeniem :) Na trasie mnóstwo obcokrajowców, z tak egzotycznych lokalizacji jak Wenezuela, Japonia, RPA, Korea, Kanada, a także naszych rodaków, z którymi miło sobie pogawędziliśmy. Pacemakerzy co 15 minut, nawet na czas 7:30, więc każdy znalazł "swoją ekipę" :)Trasa, mimo malowniczości, "dała nam w nogi" nawierzchnią z kostki. Wygodne buty były tu szczególnie ważne. Ci, którzy nie biegli maratonu, dzielnie kibicowali i zagrzewali maratończyków do boju. Niektórzy wzięli też udział w tzw. Fun Run, czyli masowym biego-marszu na 5 km. Ludzie brali w nim udział całymi rodzinami, z małymi dziećmi, wózkami itp. dlatego niektórzy zmuszeni byli przejść do marszu. Ale przecież chodziło o FUN a nie o wyścig :)

Dzień po maratonie pogoda zmieniła się diametralnie i lało praktycznie bez przerwy, czego niektórzy z nas doświadczyli na własnej skórze :)

Droga powrotna właściwie bez historii i we wtorek rano byliśmy w domu.

Polecamy wszystkim sympatykom biegania taką formę aktywnego zwiedzania świata.

Wyniki biegaczy i biegaczek 😊 Nysa Biega w Maratona di Roma przedstawiają się następująco:

Renata Pędzik 04:02:27 w kat.K45 - 100

W biegu na 5 km uczestniczyły:

Urszula Wielowska

Barbara Kołodziej

Podziękowanie dla pozostałej ekipy kibiców NB.